Zakup nowej skrzyni biegów Renault dla Twojego samochodu – czy warto regenerować?
O czym warto pamiętać przy zakupie przekładni od firmy Renault? Najważniejsze to zrozumieć że każda grupa oraz podgrupa różni się od siebie elementami takimi jak: rodzaj półosi, rodzaj stosowanego oleju, konstrukcją, rodzajem wysprzęglenia oraz najistotniejsza kwestia to rodzaj przedniej obudowy, który na pierwszy rzut oka może wydawać się mało znaczący.
Tak naprawdę wpływa on na kompatybilność skrzyni biegów wraz z zamontowanym w pojeździe silnikiem, ponieważ zależnie od wyznacznika przełożeniem, obudowa może różnić się lokalizacją otworów montażowych bardzo często uniemożliwiając montaż zakupionej skrzyni biegów. Przełożenia decydują również o spalaniu pojazdu, komforcie jazdy, a źle dobrane przełożenia mogą wpłynąć na większe ryzyko awarii skrzyni biegów oraz silnika. Są więc najważniejszym czynnikiem, na który należy zwrócić uwagę przed zakupem skrzyni biegów.
Numer skrzyni biegów Renault
Każda skrzynia biegów Renault w samochodach osobowych składa się z 3-ech najważniejszych czynników: Typ skrzyni biegów, wyznacznika przełożeń oraz indywidualnego numeru seryjnego skrzyni biegów.
Przykładowy numer to:
PF1-834-D298459. Na każdą przekładnię numer może zostać nałożony na 2 sposoby (zależy to od rodzaju skrzyni biegów), w postaci przykręconej blaszki (najczęściej nabijane numeratorem) lub bezpośrednio wypalanego elektroiskowo na skrzyni (przypomina pismo Braille’a). System blaszkowy był wykorzystywany w starych skrzyniach, teraz się od niego powoli odchodzi.